Schadeherstel


Voor iedere schade, welk voertuig en welke verzekeringsmaatschappij ook; u bent bij ons van harte welkom.
Schade aan uw auto is erg vervelend. Of u nou schade heeft door een botsing met een andere weggebruiker of u raakt perongeluk een paaltje. Het is belangrijk en fijn om te weten hoe u moet handelen wanneer u autoschade heeft. Veel verzekeringsmaatschappijen doen aan zogenaamde schadesturing. Waarbij de automobilist onder druk van gratis vervangend vervoer en/of een lager eigen risico naar een bepaald schadebedrijf wordt gestuurd. Bij ons is bij schade het vervangende vervoer altijd gratis en in geval van een verschil in eigen risico nemen we dit waar mogelijk voor onze eigen rekening!
Hieronder vindt u een stappenplan wat u moet doen bij autoschade.
1. Schadeformulier
Heeft u schade naar aanleiding van een ongeval? Bij flinke materiële schade en/of letselschade belt u allereerst de politie en/of ambulance. Is het een kleine schade? Dan is het niet nodig om de politie in te schakelen. Vul vervolgens beide het schadeformulier in. Controleer of de tegenpartij ook een handtekening heeft gezet. De achterkant van het formulier kunt u op uw gemak thuis invullen en stuur het daarna op naar uw verzekeringsmaatschappij. Ook bij een enkelzijdige schade is het verstandig om het schadeformulier in te vullen, ook wanneer er geen directe schade is te zien. De schuldvraag op het schadeformulier is hierbij echter niet van toepassing en ook de politie hoeft niet te worden betrokken. Heeft u geen schadeformulier in uw auto liggen? Dan kunt u dit ook via uw smartphone regelen via de website: mobielschademelden.nl of via de app 'schadeformulier'.
Mobielschademelden.nl
Schadeformulier app Apple
Schadeformulier app Android
2. Getuigen en foto's
Vraag naar de gegevens van de getuigen, zoals namen en adressen en schrijft dit op. Heeft u iemand niet kunnen spreken? Noteer dan het kenteken. Maak foto's van de schade of het ongeval voordat u uw auto verplaatst. Experts van de verzekering kunnen van foto's namelijk veel aflezen.
3. Contact opnemen met verzekeraar
Is het schadeformulier ingevuld? Neem dan contact op met uw verzekeraar. Kan uw auto niet meer rijden? Dan moet uw auto worden weggesleept, samen met uw verzekeraar overlegt u waar u uw auto moet heenbrengen. Vraag ook wat de volgende stappen zijn en of u recht heeft op een leenauto. Wij werken in veel gevallen al samen met uw eigen verzekeringsmaatschappij, maar mocht dit niet het geval zijn dan nemen wij het verschil in eigen risico voor onze rekening. Met andere woorden, u betaalt bij een schadereparatie bij ons nooit meer eigen risico dan bij een ander reparatiebedrijf. Wij sluiten alles kort met uw verzekeringsmaatschappij en zorgen ervoor dat uw auto zo snel mogelijk weer helemaal in orde is. Tot die tijd stellen wij gratis een vervangende auto voor u tot beschikking.
Het gemak van Autobedrijf Melse als úw partner in mobiliteit.